United Wardrobe is een online tweedehands modeplatform met meer dan 4 miljoen geregistreerde gebruikers. Als verantwoordelijke voor alle contentmarketing en campagnes voor de Nederlandse markt optimaliseer ik de website voor de grootste zoekmachines en schrijf en bedenk creatieve manieren om content te gebruiken om het platform een boost te geven.
Binnen deze functie ben ik verantwoordelijk voor het marketingcampagnebudget, de jaarlijkse marketingstrategie en de contentkalender voor alle kanalen. Daarnaast heb ik een dashboard samengesteld om de prestaties van websites op (non-)paid media level te meten. Dit omvatte creatieve campagnes, CRM (pushes en e-mails) en het aansturen van copywriters/stagiaires. Verder waren mijn taken onder meer rapporteren, analyseren, de SEO-strategie opzetten, de sociale accounts van United Wardrobe up-to-date houden en projecten en campagnes beheren.
– Contentstrategie bepalen
– Opzetten en bijhouden content calendar
– Campagnes opzetten met externe partners
– Performance monitoren en analyseren
– Contentcreatie Facebook, Instagram en LinkedIn
– Social Advertising
– Aansturen stagiairs
Tools: Google Analytics, Google Ads, Hootsuite, Buffer, CMS WordPress en Ghost
– Verantwoordelijk voor SEO strategie
– Overleg met tech team voor websiteverbeteringen
– SEO Copywriting (zowel blog als on-page)
– Keywordanalyse, competitor analysis, content gap analysis
– Aansturen stagiairs/copywriters
– Performance monitoren en analyseren
Tools: Ahrefs, SEMrush, Google Search Console, Google Analytics
