SOCIAL MEDIA, BRANDING, MARKETING STRATEGY, COPYWRITING

GO Europe

GO Europe is een initiatief van Eurodesk dat jongeren informeert over internationale mogelijkheden binnen Europa, zoals studeren, werken en vrijwilligerswerk. Het doel is jongeren te inspireren om ervaring op te doen en vaardigheden te ontwikkelen via uitwisselingsprogramma’s en projecten in Europa.

Voor het Instagram-account van GO Europe heb ik een strategie ontwikkeld en geïmplementeerd die het account naar een hoger niveau heeft getild. Dit omvatte o.a.:

Consistente branding om herkenbaarheid te vergroten;
Het creëren van doelgroepgerichte content die inhoudelijk aansluit en gebruik maakt van populaire formats zoals reels en carrousels;
Het verhogen van de engagement door interactieve en relevante posts;
Verhoging van de postfrequentie om continuïteit en zichtbaarheid te waarborgen.

Dankzij deze aanpak is er een sterkere merkbeleving en een hogere betrokkenheid van de volgers.

Dit is ook terug te zien in de cijfers. In de afgelopen maanden is de engagement rate meer dan verdubbeld en ook de organische impressies en het bereik is ruim toegenomen.