8 copywriting tips waarmee je jouw lezer overtuigt

Copywriting kan soms lastig zijn. Je weet wat jouw dienst is, en je weet aan wie je hem wil verkopen – maar hoe koppel je dit aan elkaar? Met deze 8 tips schrijf jij pakkende en overtuigende copy om je lezer te overtuigen. Let’s go!

Praat niet over je product, maar over wat jouw product toevoegt

🚫 “Hier is onze nieuwe stijltang met extra beschermlaag”
“Laat je haar stralen zoals het nog nooit gestraald heeft”

Schrijven is schrappen

🚫 “United Wardrobe biedt duurzame tweedehands kleding voor een betaalbare prijs.”
“Tweedehands kleding. Duurzaam en betaalbaar.”

Wees overtuigend

🚫 “We helpen je duurzamere keuzes maken”
“Zo maak je een duurzame keuze”

Het maakt niet uit wat jij kan, maar wat je klant er aan heeft

🚫 “Het eerste platform in Nederland waar je tweedehands kleding kunt shoppen”
“Verdien nu geld aan kleding die je niet meer draagt”

Een call to value is de nieuwe call to action

🚫 “Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief”
“Geef me direct 10 tips”

Schrijf zoals je praat

🚫 “Een online marketeer vraag zich af hoe hij zijn taken beter kan visualiseren.”
“Je vraagt je af hoe je je taken op een rijtje krijgt”

Het maakt niet uit wat jij kan, maar wat je klant er aan heeft

Je eerste zin is het belangrijkst
🚫 “Door corona staat de hele wereld stil, maar je dat betekent niet dat je gewichtsverlies ook stil moet staan.”
“Afvallen is lastig. Zeker als je thuis in quarantaine zit.”

Gebruik woorden waar mensen naar zoeken

🚫 “Vergroot je programmeervaardigheden en join onze waardevolle community ”
“Verbeter je front end skills en doe samen met 20,000 andere developers mee aan de challenge”